WEKO3
アイテム
幼児教育におけるリトミックのインクルーシブ教育への示唆 : 小林宗作におけるリズムと社会の関係に着目して
https://doi.org/10.15083/0002000558
https://doi.org/10.15083/000200055802b39113-302d-4804-acb4-64a9d33bc3c9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_60_08.pdf (1.1MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 幼児教育におけるリトミックのインクルーシブ教育への示唆 : 小林宗作におけるリズムと社会の関係に着目して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A implication of Eurhythmics in Early Childhood Education for Inclusive Education : Focusing on the relationship between rhythm and society in Sosaku Kobayashi’s educational theory | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000558 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
相田, まり
× 相田, まり
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 基礎教育学コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper reveals the significance of Eurhythmics for Inclusive Education by analyzing Sosaku Kobayashi’s educational theory. Eurhythmics was developed by Émile Jaques-Dalcroze and introduced for Japan by Kobayashi in the Taisho period. Previous studies say that Kobayashi’s educational theory of Eurhythmics is useful for a personal development. But he also says that Eurhythmics is effective for social relationships. This study focuses on the relationship between rhythm and society in his theory and analyzes the significance of Kobayashi’s theory, especially its potentials and problems. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 95-104, 発行日 2021 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |