WEKO3
アイテム
アフリカにおける社会科教師の専門性に関する一考察
https://doi.org/10.15083/0002000559
https://doi.org/10.15083/000200055944080a92-644e-4cfe-ab98-de05ebd8703f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アフリカにおける社会科教師の専門性に関する一考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Professionalism of Social Studies Teachers in Africa | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000559 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
吉野, 華恵
× 吉野, 華恵
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 教育内容開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This article explores the professionalism of social studies teachers in Africa from a post-colonial perspective. It has reviewed previous studies on social studies education in Africa conducted by African researchers and identified that teachers are expected to possess four types of expertise. That is, social studies teachers are expected to be able to (1) teach general social studies including geography, history, and civics, (2) deal with controversial issues, (3) translate curriculum or interpret syllabus, and (4) conduct action researches. This article concludes that it is important to consider the professionalism of social studies teachers in Africa in African contexts rather than uncritically adopt the Western and international models. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 105-116, 発行日 2021 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |