ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 60
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 60

幼児期における非認知能力プログラムの近年の動向

https://doi.org/10.15083/0002000560
https://doi.org/10.15083/0002000560
f391290c-1201-46fd-b508-78075e8720f5
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_60_10.pdf edu_60_10.pdf (1.2MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-14
タイトル
タイトル 幼児期における非認知能力プログラムの近年の動向
言語 ja
タイトル
タイトル A Review of Non-Cognitive (Socio-emotional) Skills Programs in Early Childhood
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002000560
ID登録タイプ JaLC
著者 則近, 千尋

× 則近, 千尋

ja 則近, 千尋
東京大学

en NORICHIKA, Chihiro

Search repository
唐, 音啓

× 唐, 音啓

ja 唐, 音啓
東京大学

en TANG, Yinqi

Search repository
遠藤, 利彦

× 遠藤, 利彦

ja 遠藤, 利彦
東京大学

en ENDO, Toshihiko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The importance of so-called non-cognitive skills, such as being able to get along with friends and being able to engage in something enthusiastically, has been well publicized in early childhood education. While these noncognitive skills have been emphasized in the educational field, the research findings are often limited to theoretical suggestions as to what specific efforts should be made to improve children's non-cognitive skills. / In this paper, we focus on a series of empirical studies of non-cognitive skills programs for preschool children conducted over the last ten years, particularly in kindergartens and nursery schools, and introduce the content of each program and the effects shown in the empirical studies. Ultimately, we aim to provide suggestions for elements of non-cognitive skills education that can be incorporated into kindergarten and nursery schools in Japan.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 60, p. 117-127, 発行日 2021
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-07-14 01:39:20.077293
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3