WEKO3
アイテム
児童生徒の感情的側面に関する教科教育研究の動向と課題
https://doi.org/10.15083/0002000569
https://doi.org/10.15083/00020005697a5da302-a27c-4fba-9329-a573424b560e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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edu_60_19.pdf (1.1MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 児童生徒の感情的側面に関する教科教育研究の動向と課題 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Students’ affective domains in Japanese subject education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000569 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
芦田, 祐佳
× 芦田, 祐佳
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著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 教職開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study summarized works in the literature about students’ affects in learning subjects and indicated implications for future studies. In all, 339 Japanese articles published between 1989 and 2019 were collected and summarized from three points of view: 1)affects toward learning, 2)affects cultivated during learning, and 3)assessing the affective domain in learning. The review revealed the following points. First, few longitudinal studies have been conducted on students’ affects in learning. Second, it is unclear how previous studies dealt with affects expressed by students cultivated in learning. Third, there have been few findings published about mutual assessments related to the affective domain in learning. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 207-217, 発行日 2021 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |