ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 60
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 60

米国大学におけるサービス・ラーニングの組織化 : ミドルベリー大学の事例

https://doi.org/10.15083/0002000595
https://doi.org/10.15083/0002000595
d1b51be2-46ff-46a0-86ef-7631da6e8dbe
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_60_45.pdf edu_60_45.pdf (1.3MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-07-14
タイトル
タイトル 米国大学におけるサービス・ラーニングの組織化 : ミドルベリー大学の事例
言語 ja
タイトル
タイトル Institutionalization of Service-Learning in U.S. Higher Education : The Case of Middlebury College
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002000595
ID登録タイプ JaLC
著者 黒沼, 敦子

× 黒沼, 敦子

ja 黒沼, 敦子
東京大学

en KURONUMA, Atsuko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines the institutionalization of service-learning and community engagement in U.S. higher education; specifically the organizational formation process, organizational structure, and initiative development. A case analysis of Middlebury College illustrates two characteristics of the development of community engagement across campus: 1) close collaboration that draws on the strengths and assets of each department located within “academic affairs” makes diverse initiatives visible and intentionally positions them under the umbrella of community engagement, supporting their development across the institution. And 2) systematic implementation of curricular and co-curricular programs promotes academic service-learning through faculty support of new program initiatives as it facilitates student learning and campus-community partnership in co-curricular settings – resulting in meaningful and diverse educational opportunities.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 60, p. 485-495, 発行日 2021
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-07-14 02:06:54.068823
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3