WEKO3
アイテム
米国研究大学における地域参画活動(SLCE)を通じた工学分野の学び : パデュー大学EPICSを事例に
https://doi.org/10.15083/0002000597
https://doi.org/10.15083/00020005977e30d35e-505b-4617-bb0f-bbb1f431516e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-07-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 米国研究大学における地域参画活動(SLCE)を通じた工学分野の学び : パデュー大学EPICSを事例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Engineering education through SLCE (Service Learning and Community Engagement) in the research university in the United States : A Case Study of EPICS (Engineering Project in Community Service) in Purdue University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002000597 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
杉本, 昌彦
× 杉本, 昌彦
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 大学経営・政策コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | EPICS (Engineering Projects in Community Service) is a service-learning design program in the College of Engineering of Purdue University. The program is based on the partnership with local or global communities. This paper focuses on the EPICS curriculum, learning outcomes, program evaluation and the organization which supports the program. The long-term partnership with communities is one of the reasons why the number of students who enroll the program has been increased. However, the EPICS organization is not so big, and the author insists that the funding and the support of human resources based on the evaluation from the university and outside of it is essential for the development of the program. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 60, p. 505-513, 発行日 2021 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo |