ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 6

主体的・探究的な学びがもたらすパーソナリティへの影響 : 都内中等教育学校の卒業生を対象とした調査から

http://hdl.handle.net/2261/0002001079
http://hdl.handle.net/2261/0002001079
f5bd87c0-6a81-49c7-8b7b-890a3ba6ffaa
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00606.pdf CASEER00606.pdf (651.7KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-09-08
タイトル
タイトル 主体的・探究的な学びがもたらすパーソナリティへの影響 : 都内中等教育学校の卒業生を対象とした調査から
言語 ja
タイトル
タイトル Relationship between Autonomous Inquiry-based Learning and Personality Traits : A Graduate Survey of Secondary School in Tokyo Metropolitan Area
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 autonomous inquiry-baesd learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Big Five personality traits
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 general factor of personality
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 secondary school
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 graduate survey
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 上野, 雄己

× 上野, 雄己

ja 上野, 雄己
東京大学

en Ueno, Yuki
The University of Tokyo

Search repository
日高, 一郎

× 日高, 一郎

ja 日高, 一郎
東京大学

en Hidaka, Ichiro
The University of Tokyo

Search repository
福留, 東土

× 福留, 東土

ja 福留, 東土
東京大学

en Fukudome, Hideto
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aimed to investigate the relationship between autonomous inquiry-based learning and personality traits for a graduate of secondary school in the Tokyo metropolitan area. Data were obtained from a cross-sectional study by the “Survey of Graduates of the Secondary School Attached to the Faculty of Education, the University of Tokyo on Learning and Work.” The participants were 351 adults (186 men and 165 women; mean age = 40.86 years, SD = 11.87, age-range = 24–69 years). After controlling for socio-demographic factors (age, sex, marital status, child status, and household income), learning at the higher education (motivation for learning and grade), work (environment, attitude to work, and personal income), and motivation for autonomous inquiry-based learning, the results of hierarchical multiple regression analysis indicated that experience in autonomous inquiry-based learning was positively significantly associated with general factor of personality for high-order factors of the Big Five personality traits. There was a significant negative association between exploration in autonomous inquiry-based learning and the general factor of personality, while no significant association was observed between discussion in autonomous inquiry-based learning and general factor of personality. These findings suggest that the sub-dimensions of autonomous inquiry-based learning have different relations to the general factor of personality. Autonomous inquiry-based learning in secondary school may contribute to the formation of qualities for successful adaptation to society and the improved awareness of learning for higher education and work. Further longitudinal studies are required to examine the relationship between autonomous inquiry-based learning and personality traits.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 附属学校データベースプロジェクトワーキングペーパーシリーズ
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 6, p. 84-103, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
en
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-09-08 08:34:52.578897
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3