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  1. 117 経済学研究科・経済学部
  2. Working Papers on Central Bank Communication
  1. 0 資料タイプ別
  2. 60 レポート類
  3. 063 ワーキングペーパー

Going Cashless : Evidence from Japan’s Point Reward Program

http://hdl.handle.net/2261/0002002799
http://hdl.handle.net/2261/0002002799
a3267935-6c03-4de0-b676-ea0752ba0483
名前 / ファイル ライセンス アクション
cb-wp036.pdf cb-wp036.pdf (1.1 MB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2021-11-05
タイトル
タイトル Going Cashless : Evidence from Japan’s Point Reward Program
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cash and cashless payments
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 technology adoption
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 promotion program
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
タイプ technical report
著者 Sekine, Toshitaka

× Sekine, Toshitaka

en Sekine, Toshitaka
Hitotsubashi University

Search repository
Shoji, Toshiaki

× Shoji, Toshiaki

en Shoji, Toshiaki
Seikei University

Search repository
Watanabe, Tsutomu

× Watanabe, Tsutomu

en Watanabe, Tsutomu
University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 en
著者所属 Hitotsubashi University
著者所属
言語 en
著者所属 Seikei University
著者所属
言語 en
著者所属 University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In October 2019, the Japanese government started a unique program that offered points (discounts) for cashless payments. Using credit card transaction data, we compare credit card usage at restaurants that participated in this program and those that did not. Our main findings are as follows. First, the number of card users was 9-12 percent higher in participating than in non-participating restaurants. Second, the positive impact of the program on the number of card users persisted even after the program ended in June 2020, indicating that the program had a lasting effect to promote cashless payments. Third, the impact of the program was significantly larger at restaurants that started accepting credit cards more recently, since the share of cash users at those restaurants was larger just before the program started. Finally, two-thirds of the difference between participating and non-participating restaurants disappeared during the first surge of COVID-19 in April 2020, suggesting that customers switched from cash to cashless payments to reduce the risk of infection both at participating and non-participating restaurants, but the extent to which customers switched was larger at non-participating restaurants with a larger share of cash users just before the pandemic.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 JEL codes: E42, O33, O38
言語 en
書誌情報 en : Working Papers on Central Bank Communication

巻 036, 発行日 2021-11
出版者
出版者 Research Project on Central Bank Communication
言語 en
関係URI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.centralbank.e.u-tokyo.ac.jp/en/category/research/
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Ver.1 2021-11-05 01:51:35.051138
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