ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

教師の自尊感情に影響する要因―教師の不安対処に関する語りからの分析

https://doi.org/10.15083/0002003487
https://doi.org/10.15083/0002003487
24b85be1-b34e-4ac3-80f3-1004fdf04948
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_05.pdf edu_61_05.pdf (690.2 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル 教師の自尊感情に影響する要因―教師の不安対処に関する語りからの分析
言語 ja
タイトル
タイトル Factors That Affect Teachers’ Self-esteem : Analysis of the Interview on the Teachers’ Attitudes and Reactions to Anxieties
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003487
ID登録タイプ JaLC
著者 林, 彰子

× 林, 彰子

ja 林, 彰子
東京大学

en HAYASHI, Shoko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Self-esteem is an important factor of teachersʼ mental health. The purpose of this study is to analyze the differences of the teachersʼ attitudes and reactions to the anxieties arising from “teachersʼ sacred story”, which means teachers know everything and never make mistakes, and also to find out the factors which relate to their self-esteem, through the data from interviews. After dividing the interview data by self-esteem scores and analyzing them, results suggest the teachers with higher self-esteem have a great confidence in their knowledge in some fields of their subjects and in their teaching methods, so they set borderlines to allow themselves to make mistakes or not to be able to answer some questions asked by their students. The environment teachers are put in, characteristics of the subjects they teach, and experiences of teaching senior three students are also the factors related to maintaining their self-esteem, but the years of teaching experience showed not much effect on their self-esteem in this study.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 47-56, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:05:55.827240
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3