WEKO3
アイテム
Human-Robot Interaction(HRI)の社会実装の取り組みと課題
https://doi.org/10.15083/0002003502
https://doi.org/10.15083/00020035026e6bde84-27d9-4602-85b3-148ac5f4cf9f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_61_20.pdf (398.4 KB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-08 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Human-Robot Interaction(HRI)の社会実装の取り組みと課題 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Clinical Application of Human-Robot Interaction (HRI) and its Challenges | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002003502 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
太田, 一実
× 太田, 一実
× 横須賀, 咲紀
× 滝沢, 龍
|
|||||||||||||||||
著者所属 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
値 | 臨床心理学コース | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | Clinical interventions with the use of Human-Robot Interaction (HRI) are increasingly common in health care field. In this article, previous studies on clinical application of HRI with a focus on the field of health care including mental health are reviewed. Total of 54 articles are extracted. The main targets of these articles are autism spectrum disorder, elderly people with or without cognitive impairment, physical rehabilitation, learning support, and schizophrenia. Several challenges in the clinical application of HRI are also identified including safety, providing personalized care and service, autonomy and ethical issues, and trust and over trust. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 61, p. 221-230, 発行日 2022-03-30 |
|||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||||||||||
言語 | en |