ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 61
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 61

南オーストラリア州におけるレッジョ・インスピレーション

https://doi.org/10.15083/0002003517
https://doi.org/10.15083/0002003517
7d5e7d78-2340-491d-a725-f47d17b74726
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_61_35.pdf edu_61_35.pdf (357.1 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-08
タイトル
タイトル 南オーストラリア州におけるレッジョ・インスピレーション
言語 ja
タイトル
タイトル Reggio Inspiration in South Australia
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002003517
ID登録タイプ JaLC
著者 浅井, 幸子

× 浅井, 幸子

ja 浅井, 幸子
東京大学

en ASAI, Sachiko

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to identify the characteristics of Reggio-inspired practices in South Australia. The following three points were found. First, the local government has taken the lead in introducing the pedagogical ideas of Reggio Emilia. In 2011–2012, Carla Rinaldi was invited from Reggio Emilia, Italy, to provide recommendations on early childhood education reform, and exchanges between the two local governments have continued since then. Second, there was a shift in the discourse of early childhood education following the introduction of the pedagogical ideas of Reggio Emilia. Whereas in the mid-2000s, when South Australia was oriented towards early childhood reform, early childhood education was represented as an investment based on human capital theory, during the 2010s, inspired by the Reggio approach, the concept of ʻthe child as citizenʼ was emphasised. Third, in South Australia, the Reggio approach has been situated in the context of an inquiry into childrenʼs rights. That is, the ideas of Reggio Emilia, together with the UN Convention on the Rights of the Child and the national curriculum guideline ʻBelonging, Being & Becoming: The Early Years Learning Framework for Australiaʼ, constitute the discourses on early childhood education that set out a concept of ʻthe child as a citizenʼ and ʻchildrenʼs voicesʼ.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 61, p. 391-400, 発行日 2022-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-04-08 07:08:32.363476
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3