ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42

教育内容決定に関する教員意識についての研究: 現職教員へのアンケート調査を通して

https://doi.org/10.15083/0002005908
https://doi.org/10.15083/0002005908
d4197b9b-6a86-48d9-a748-de17b36c4acc
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac042003.pdf eac042003.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-26
タイトル
タイトル 教育内容決定に関する教員意識についての研究: 現職教員へのアンケート調査を通して
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Teachers' Attitudes toward Decisions on Educational Content: Through a Questionnaire Survey of In-service Teachers
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002005908
ID登録タイプ JaLC
著者 中山, 雄介

× 中山, 雄介

ja 中山, 雄介
東京大学

en NAKAYAMA, Yusuke
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学大学院教育学研究科修士課程
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, there have been many controversial issues regarding the government's intervention in educational content. A theory on the right to education claims that people, especially teachers, are entitled to decide on educational content and places them against the government. However, there is no debate on whether or not teachers actually demand discretion in determining educational content. Therefore, this study attempted to clarify some aspects of teachers' attitudes toward decisions on educational content through a questionnaire survey of in-service teachers. The survey targeted teachers at one junior high school and one high school, and 14 responses were obtained. The results showed that while several teachers recognize the merits of teachers' decision making, many feel that it is practically difficult for teachers to decide on educational content, citing the need to ensure the quality of education and the increased burden on teachers as the reasons.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Notes
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 42, p. 65-71, 発行日 2022-10-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学教育学研究科学校開発政策コース
言語 ja
出版者
出版者 Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-12-26 08:06:43.489901
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3