ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42

教育政策分野における知識の政治の研究序説: 今後の研究に向けての論点整理

https://doi.org/10.15083/0002005910
https://doi.org/10.15083/0002005910
354d0cf7-a6a0-445f-b490-63c45beac984
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac042005.pdf eac042005.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-26
タイトル
タイトル 教育政策分野における知識の政治の研究序説: 今後の研究に向けての論点整理
言語 ja
タイトル
タイトル Introduction to the Research of the Politics of Knowledge in Educational Policy: Issues for Future Research
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002005910
ID登録タイプ JaLC
著者 橋野, 晶寛

× 橋野, 晶寛

ja 橋野, 晶寛
東京大学

en HASHINO, Akihiro
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Today, the term "Evidence-based Policy Making" has become a household word in various policy fields, but the conditions for its realization remain poorly discussed and understood, and the education policy field is no exception. This article examines research issues related to the politics and governance of knowledge in the field of education policy, starting from a typology of uses in the public policy field of knowledge use (research use /evaluation use). In particular, we will discuss emerging issues with the focus on evidence via statistical causal inference, and matters to be considered in the context of education policy.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Notes
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 42, p. 89-100, 発行日 2022-10-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学教育学研究科学校開発政策コース
言語 ja
出版者
出版者 Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-12-26 08:06:48.308439
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3