ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢
  4. 42

教員人材の質的確保に関する政策研究の予備的考察: 現状把握と展望

https://doi.org/10.15083/0002005911
https://doi.org/10.15083/0002005911
f03debbb-9b5c-4453-9baa-557b1af41ca9
名前 / ファイル ライセンス アクション
eac042006.pdf eac042006.pdf (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-26
タイトル
タイトル 教員人材の質的確保に関する政策研究の予備的考察: 現状把握と展望
言語 ja
タイトル
タイトル A Preliminary Examination of Policy Research on Teacher Quality: Current Status and Future Research Issues
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002005911
ID登録タイプ JaLC
著者 橋野, 晶寛

× 橋野, 晶寛

ja 橋野, 晶寛
東京大学

en HASHINO, Akihiro
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学大学院教育学研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Teacher quality is one of the most important themes in primary/secondary education policy in many countries and in most eras. Regardless of the existence of the contemporary teacher shortage problem, Today's Japan is no exception to this topic. However, there are some difficulties in the conception and measurement of teacher quality. Particularly, it is necessary to examine the predictors of expected excellent teachers in the context of Japanese education policy, since controlling quality through recruitment is the most important step in this process. This paper aims to describe the quality of young people aspiring to be a teacher in Japan and other countries, taking into account cognitive and non-cognitive skills, and point out methodological issues for future research.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 研究ノート
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Research Notes
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo

巻 42, p. 101-116, 発行日 2022-10-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1220520X
出版者
出版者 東京大学教育学研究科学校開発政策コース
言語 ja
出版者
出版者 Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2022-12-26 08:06:50.704003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3