WEKO3
アイテム
教員人材の質的確保に関する政策研究の予備的考察: 現状把握と展望
https://doi.org/10.15083/0002005911
https://doi.org/10.15083/0002005911f03debbb-9b5c-4453-9baa-557b1af41ca9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
eac042006.pdf (1.5 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-12-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教員人材の質的確保に関する政策研究の予備的考察: 現状把握と展望 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Preliminary Examination of Policy Research on Teacher Quality: Current Status and Future Research Issues | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002005911 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
橋野, 晶寛
× 橋野, 晶寛
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Teacher quality is one of the most important themes in primary/secondary education policy in many countries and in most eras. Regardless of the existence of the contemporary teacher shortage problem, Today's Japan is no exception to this topic. However, there are some difficulties in the conception and measurement of teacher quality. Particularly, it is necessary to examine the predictors of expected excellent teachers in the context of Japanese education policy, since controlling quality through recruitment is the most important step in this process. This paper aims to describe the quality of young people aspiring to be a teacher in Japan and other countries, taking into account cognitive and non-cognitive skills, and point out methodological issues for future research. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 研究ノート | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research Notes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科教育行政学論叢 = The Journal of Educational Administration Graduate School of Education, The University of Tokyo 巻 42, p. 101-116, 発行日 2022-10-31 |
|||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1220520X | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学教育学研究科学校開発政策コース | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Department of School Improvement and Education Policy Studies, Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |