WEKO3
アイテム
家族関係に関わる自己変化の体験に関する検討 : 負の世代間伝達を防いだとするライフストーリーから
http://hdl.handle.net/2261/0002006057
http://hdl.handle.net/2261/0002006057730d21eb-ac74-4dd0-869e-c202d55db17f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
cedepPWP02003.pdf (959.4 KB)
|
|
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 家族関係に関わる自己変化の体験に関する検討 : 負の世代間伝達を防いだとするライフストーリーから | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Examination of the Experience of Self-Change Related to Family Relationships : From life stories that claim to have prevented negative intergenerational transmission | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Life Story | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Dialogical Self Theory | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Family Relationships | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Self-Change | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Intergenerational Transmission | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ライフストーリー | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 対話的自己論 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 家族関係 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自己変化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 世代間伝達 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_8042 | |||||||||
資源タイプ | working paper | |||||||||
著者 |
江剌, 香奈
× 江剌, 香奈
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 東京大学 | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study explored the “The stories of self-change” of those who could tell “The life stories that prevented negative intergenerational transmission”. The results showed that the experiences perceived as the main cause of the breakdown of intergenerational transmission themselves almost overlapped with the “The stories of self-change,” and from the perspective of Dialogical Self Theory and the generation of a new and highly dominant internal position were found to be the main causes of the breakdown of intergenerational transmission. In the situations where the dialogues was most active in the process, not only dialogue among multiple I-positions, but also voices recognizing internal positions were prominent. The perspective of this narrative that focuses on the internal position is considered to be unique to this study. The results of this study suggest that construction of “A life story that prevents negative intergenerational transmission” requires “A story of self-transformation” that is characterized by a narrative that recognizes oneselve’s internal position, and “A story of self-transformation” may be a powerful support for “A life story that prevents negative intergenerational transmission”. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー en : The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo Project Working Papers 巻 2, p. 28-41, 発行日 2023-01-31 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター(Cedep) | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |