ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
  4. 2
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 53 発達保育実践政策学センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
  4. 2

教師の攻撃行動の捉え方に関する予備的検討

http://hdl.handle.net/2261/0002006062
http://hdl.handle.net/2261/0002006062
e9bf1902-419d-4d1f-9a0b-04cfe8ab8645
名前 / ファイル ライセンス アクション
cedepPWP02008.pdf cedepPWP02008.pdf (690.6 KB)
Item type テクニカルレポート / Technical Report(1)
公開日 2023-03-13
タイトル
タイトル 教師の攻撃行動の捉え方に関する予備的検討
言語 ja
タイトル
タイトル Preliminary Study of Teachers’ perception of aggression
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 aggression
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 attitude
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 group
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 攻撃行動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 態度
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 グループ
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_8042
タイプ working paper
著者 和智, 遥香

× 和智, 遥香

ja 和智, 遥香
東京大学

en Wachi, Haruka
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 Division of Clinical Psychology, Graduate School of Education, The University of Tokyo.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In recent years, the idea of catching bullying as a group has become mainstream, and the approach to bystanders is drawing attention. However, in “group” bullying, bystanders are more likely to change into assistants, making it difficult to approach bystanders. It has been shown in foreign countries relational aggression which are likely to occur in “group” bullying are viewed differently from other aggression (physical aggression and verbal aggression) by teachers, and the willingness to intervene is low. However, there was few researches which focus on teachers’ perception of bullying in Japan. Therefore, the purpose of this study was to examine how teachers perceive aggression in “groups”. The results showed that relational aggression in “groups” were perceived as less serious than physical aggression, were perceived as more common, victims were less likely to empathize, and were less willing to intervene. However, there were some types of aggression that do not make a difference among the relational aggression, and the teachers’ perception is different even for the aggression that can be summarized as a relational aggression.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
en : The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo Project Working Papers

巻 2, p. 95-105, 発行日 2023-01-31
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター(Cedep)
言語 ja
出版者
出版者 The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-03-13 08:30:51.576104
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3