WEKO3
アイテム
アメリカの学士課程教育におけるサービス・ラーニングと市民性育成 : AAC&Uの「市民学習と民主的関与」を中心に
https://doi.org/10.15083/0002007381
https://doi.org/10.15083/00020073819dd1564c-3e17-419d-93b0-02687ef5b889
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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edu_62_013.pdf (414KB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2023-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | アメリカの学士課程教育におけるサービス・ラーニングと市民性育成 : AAC&Uの「市民学習と民主的関与」を中心に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Service-Learning and Citizenship in American Undergraduate Education : Focusing on “Civic Learning and Democratic Engagement” by the American Association of Colleges and Universities | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002007381 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
黒沼, 敦子
× 黒沼, 敦子
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著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
値 | 大学経営・政策コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study examines service-learning and nurturing citizenship in U.S. undergraduate education, by focusing on the American Association of Colleges and Universities’ (AAC&U) effort. Service-learning expanded rapidly in curricular settings in the 1990s as an effective educational pedagogy. Thereafter, the civic engagement movement has enhanced the role of service-learning as an essential civic learning pedagogy. The AAC&U promoted the “Civic Learning and Democratic Engagement” project to develop a new framework for civic learning; design indicators of civic-minded institutions driven by on-campus stakeholders; and foster educational practices that develop civic outcomes. In particular, it promotes civic inquiry in the majors of the undergraduate courses. The higher education associations and civic organizations have recently collaborated to make civic learning more inclusive. Nevertheless, some scholars are concerned about the overwhelming research focus on student learning outcomes. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 62, p. 127-135, 発行日 2023-03-30 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |