ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

アメリカの学士課程教育におけるサービス・ラーニングと市民性育成 : AAC&Uの「市民学習と民主的関与」を中心に

https://doi.org/10.15083/0002007381
https://doi.org/10.15083/0002007381
9dd1564c-3e17-419d-93b0-02687ef5b889
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_013.pdf edu_62_013.pdf (414KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル アメリカの学士課程教育におけるサービス・ラーニングと市民性育成 : AAC&Uの「市民学習と民主的関与」を中心に
言語 ja
タイトル
タイトル Service-Learning and Citizenship in American Undergraduate Education : Focusing on “Civic Learning and Democratic Engagement” by the American Association of Colleges and Universities
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007381
ID登録タイプ JaLC
著者 黒沼, 敦子

× 黒沼, 敦子

ja 黒沼, 敦子
東京大学

en KURONUMA, Atsuko
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 大学経営・政策コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines service-learning and nurturing citizenship in U.S. undergraduate education, by focusing on the American Association of Colleges and Universities’ (AAC&U) effort. Service-learning expanded rapidly in curricular settings in the 1990s as an effective educational pedagogy. Thereafter, the civic engagement movement has enhanced the role of service-learning as an essential civic learning pedagogy. The AAC&U promoted the “Civic Learning and Democratic Engagement” project to develop a new framework for civic learning; design indicators of civic-minded institutions driven by on-campus stakeholders; and foster educational practices that develop civic outcomes. In particular, it promotes civic inquiry in the majors of the undergraduate courses. The higher education associations and civic organizations have recently collaborated to make civic learning more inclusive. Nevertheless, some scholars are concerned about the overwhelming research focus on student learning outcomes.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 127-135, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:00:22.933585
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3