ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

描画体験を通した自閉スペクトラム症者の自己の探索 : 描画法とPAC分析を組み合わせた事例研究

https://doi.org/10.15083/0002007392
https://doi.org/10.15083/0002007392
8152e025-88d5-4987-b0b7-f3dc71d5037f
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_024.pdf edu_62_024.pdf (2.2MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 描画体験を通した自閉スペクトラム症者の自己の探索 : 描画法とPAC分析を組み合わせた事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル Self-Exploration of the Individual with Autism Spectrum Disorder through the Experience of Drawing : A Case Study with a Test Battery of Drawing Method and PAC Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007392
ID登録タイプ JaLC
著者 石川, 千春

× 石川, 千春

ja 石川, 千春
東京大学

en ISHIKAWA, Chiharu
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 臨床心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This case study exploratorily examined what kind of self-understanding the individual with autism spectrum disorder (ASD) would have through the experience of drawings. Three sets of test battery surveys including the Self-Portrait Method and Personal Attitude Construct(PAC)analysis were repeated for a woman in her late twenties with ASD. In the first set, she drew a poorly colored picture and clarified her worries. In the second set, she drew a tearful “self” and found herself valuing her emotions more than she had expected. In the third set, she drew a heart with rich colors and other people with facial expressions for the first time. She was more emotionally stable than before and had cognitive changes to think positively. In her real life, she showed changes in her behavior, such as increased interactions with others and stability in her work, indicating changes in her self-understanding. Repeated dialogue with others through the experience of drawing and creative products may promote understanding emotions of individuals with ASD, so it may lead to self-understanding in behavior and personality traits.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 249-259, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:01:15.540322
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3