ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

1960-70年代の絵本をめぐる発達心理学的意味づけの過程 : 佐々木宏子の研究に着目して

https://doi.org/10.15083/0002007403
https://doi.org/10.15083/0002007403
f8280de5-6bba-4b01-b99b-bb1d7bd97177
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_035.pdf edu_62_035.pdf (403.8KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 1960-70年代の絵本をめぐる発達心理学的意味づけの過程 : 佐々木宏子の研究に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル How Developmental Psychology Debated Picture Books in the 1960s and 1970s : Focusing on Hiroko Sasaki’s Research
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007403
ID登録タイプ JaLC
著者 若林, 陽子

× 若林, 陽子

ja 若林, 陽子
東京大学

en WAKABAYASHI, Yoko
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examined the work of developmental psychologist Hiroko Sasaki (1940-) in the 1960s and 1970s, which correspond to the early years of her research career. Sasaki views picture books as important on the basis of the Soviet psychology that she has studied since her student days and her creative interpretations of this perspective. Specifically, she evaluates picture books as helping infants inherit the history of the human spirit and culture and as instruments that encourage the development of verbal thinking and non-verbal sensitivity-skills that are specific to humans. Previous studies pointed out that the 1960s and 1970s in Japan were periods when Soviet psychological research on thinking processes was actively translated and, at the same time, when picture books began to take root in the home and in preschool. Focusing on Sasaki, this study delineated how picture books illuminate the significance of developmental psychology research in infants’ cognitive processes and sensitivity in real-world home and preschool settings rather than in experimental contexts.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 395-405, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:02:05.632489
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3