ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 62
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 62

生活準拠型の生活発表会の意味 : 幼稚園4歳児クラスの発表会「大きなかぶ」の事例的検討

https://doi.org/10.15083/0002007411
https://doi.org/10.15083/0002007411
06edb004-6d9f-4d6d-9023-4f28b013d97d
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_62_043.pdf edu_62_043.pdf (300.9KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-19
タイトル
タイトル 生活準拠型の生活発表会の意味 : 幼稚園4歳児クラスの発表会「大きなかぶ」の事例的検討
言語 ja
タイトル
タイトル The Meaning of performance day rooted in daily life at kindergarten : Case Study of a 4-Year-Old Children’s Class Play Based on “The Giant Turnip”
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/0002007411
ID登録タイプ JaLC
著者 松原, 未季

× 松原, 未季

ja 松原, 未季
東京大学

en MATSUBARA, Miki
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to investigate children’s efforts at creating performance day rooted in life at kindergarten.4-year-old toddlers were observed. The homeroom teachers and the director were interviewed about performance day. Results indicated that the teacher chose a topic that the children were interested in as the theme of the presentation. The teacher let the children decide the lines and dances. In the play, the teacher included the activities that the children longed for and the play and activity that they had been involved in. Thanks to the teacher’s support, the children were able to work on their presentation independently. From this research, it was found that the process leading up to the performance and the independence of children are important in presentations.
言語 en
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要
en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo

巻 62, p. 491-501, 発行日 2023-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Education, The University of Tokyo
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-19 08:02:47.260721
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3