WEKO3
アイテム
通常学級におけるインクルーシブな授業の実現に向けて : 教授介入研究に関する課題と今後の方向性の検討
https://doi.org/10.15083/0002007417
https://doi.org/10.15083/00020074173d64e9cd-3b30-4cc4-b9e3-c4e11f7914cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-04-19 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 通常学級におけるインクルーシブな授業の実現に向けて : 教授介入研究に関する課題と今後の方向性の検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Toward the Realization of Inclusive Learning in Regular Classes : A Critical Review of Literature and Suggestions for Future Research in Psychology of Learning and Instruction | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002007417 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
吉田, 知世
× 吉田, 知世
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 教育内容開発コース | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In Japanese schools, the realization of inclusive learning in regular classes is one of urgent tasks. Analyses of previous studies aiming inclusive learning in regular class revealed two research tasks; the evaluation of learning outcomes and development of teaching-learning design to promote conceptual understanding. To overcome those two research tasks, previous studies in the field of psychology of learning and instruction were reviewed. Some suggestions for future research were discussed. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 62, p. 553-560, 発行日 2023-03-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |