ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 51 学校教育高度化・効果検証センター
  3. 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要
  4. 8

地方県の非都市部の高校における進路指導 : 都市部における高校格差構造との偏差から見えるもの

http://hdl.handle.net/2261/0002008024
http://hdl.handle.net/2261/0002008024
c5f5b1d6-f324-4ac5-8395-e087317e0ba8
名前 / ファイル ライセンス アクション
CASEER00813.pdf CASEER00813.pdf (1.4MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-10-16
タイトル
タイトル 地方県の非都市部の高校における進路指導 : 都市部における高校格差構造との偏差から見えるもの
言語 ja
タイトル
タイトル Career Guidance in Non-Urban High Schools in Rural Provinces : What Can Be Seen through the Deviation from the Structure of High School Disparity in Urban Areas
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tracking in rural areas
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 career guidance
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 diversity in a high school
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 田垣内, 義浩

× 田垣内, 義浩

ja 田垣内, 義浩
東京大学

en TAGAITO, Yoshihiro
The University of Tokyo

Search repository
著者所属
言語 ja
著者所属 東京大学
著者所属
言語 en
著者所属 The University of Tokyo
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 After confirming the high role that career guidance plays in providing educational opportunities for students in high schools in rural areas, this paper has identified the actual state of high school career guidance in rural areas. This paper reveals two main findings.
First, X High School, the case study school, is one of the few high schools in the area that meet the needs of various career paths, from difficult-to-enter universities to employment. Therefore, there is no policy that necessarily favores college admission, and there is a possibility that students are not being guided to pursue as high a career path as possible. Second, the diversity of the student body at X High School makes it difficult to set a single vector of guidance, and we find that it is difficult to move in the direction of higher career paths. Based on the first and second points above, it is found that career guidance is left to the initiative of the students.
Urban areas have many high schools, and it is a Japanese characteristic that each high school is ranked in a hierarchical manner according to academic ability. In such a context, unlike in non-urban areas, it is possible to provide efficient instruction tailored to each high school's academic ability band. Thus, more analysis focusing on the regional context of tracking is needed in the future.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 2022年度若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー
言語 ja
書誌情報 ja : 東京大学大学院教育学研究科附属学校教育高度化・効果検証センター 研究紀要

巻 8, p. 173-188, 発行日 2023-07-31
出版者
出版者 東京大学院教育研究科附属学校教育高度化 ・効果検証センター
言語 ja
出版者別名
Center for Advanced School Education and Evidence-Based Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-16 08:03:53.663493
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3