WEKO3
アイテム
若者にとっての居場所およびその判断要素 : インタビューを通した予備検討
http://hdl.handle.net/2261/0002010211
http://hdl.handle.net/2261/0002010211bff99797-9f45-4f29-859b-2d7367e0772e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | テクニカルレポート / Technical Report(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-08-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 若者にとっての居場所およびその判断要素 : インタビューを通した予備検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ibasho and the pertinent factors for Japanese youth : A preliminary study through interview | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ibasho | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | factor | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | frequency | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | youth | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | interview | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 居場所 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 要素 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 頻度 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 若者 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | インタビュー | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_8042 | |||||||||
タイプ | working paper | |||||||||
著者 |
楊, 柳薈
× 楊, 柳薈
|
|||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
著者所属 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This study aimed to identify places youth frequent in their daily lives as well as places youth consider to be their Ibasho, and thus examine the relationship between frequency of use and recognition of a place as Ibasho. Additionally, this study aimed to identify pertinent factors that make a place an Ibasho. Through semi-structured interviews with 15 Japanese youths (5 males, 10 females; mean age 25.73 years, SD = 3.28), three main findings were obtained. Firstly, there was not a complete overlap between places frequented and places recognized as Ibasho - in fact, the participants raised a diverse range of Ibasho. Secondly, while places frequented were more likely to be recognized as Ibasho, the frequency of use was not a determinant factor. Finally, different types of Ibasho were formed in different ways, and fulfilled different functions. Notably, Ibasho was found to not be limited to concrete physical spaces. Therefore, when attempting to create spaces that could function as Ibasho, simply encouraging frequent use will have limited effectiveness - it is necessary to consider the individual characteristics in order to create Ibasho that will suit their needs. Furthermore, even features that seem negative might be the very reason why youth consider such a place to be an Ibasho. However, there might be cultural differences in the formation of Ibasho. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター若手研究者育成プロジェクト採択者ワーキングペーパー en : The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo Project Working Papers 巻 4, p. 61-70, 発行日 2024-07-23 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科附属発達保育実践政策学センター(Cedep) | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | The Center for Early Childhood Development, Education and Policy Research, Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en |