WEKO3
アイテム
紛争後社会のアイデンティティ形成と教育に関する概念的考察
https://doi.org/10.15083/0002013502
https://doi.org/10.15083/000201350223ac5b0b-5b10-47d6-8ad0-97563a53ded1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルトアイテムタイプ(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 紛争後社会のアイデンティティ形成と教育に関する概念的考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Conceptual Examination of Identity Formation and Education in Post-Conflict Society | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
田島, 夕貴
× 田島, 夕貴
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper aims to review the theoretical discussion and actual cases regarding identity formation through education in post-conflict societies, examining the role of education in sustainable peace after conflict. In countries that experienced identity-based conflicts, the question of “who we are” becomes an important discussion point for integrating citizens from diverse backgrounds. This paper provides an overview of strategies for identity formation, and examines the role of education through “assimilation” and “multiculturalism”. Using post-conflict countries as case studies, it finds how school education defines the concept of “we.” Through the overviews, additional perspectives were found which is for promoting curricula that are inclusive, critical, and foster positive social cohesion. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Graduate School of Education, The University of Tokyo | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15083/0002013502 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 東京大学大学院教育学研究科紀要 en : Bulletin of the Graduate School of Education, the University of Tokyo 巻 64, p. 435-444, 発行日 2025-03-30 |