WEKO3
アイテム
記述式英語テスト問題におけるコンピュータ支援評価法の吟味
https://doi.org/10.15083/00029720
https://doi.org/10.15083/00029720b62af5dd-0f8e-4564-8c28-0d24c968e99a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 記述式英語テスト問題におけるコンピュータ支援評価法の吟味 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029720 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Computer-Aided Scoring of English Constructed Response Test | |||||
著者 |
池田, 英子
× 池田, 英子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65137 | |||||
姓名 | Ikeda, Eiko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育情報科学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | A new technique of the computer-aided scoring method is proposed on the constructed free-response item formats of English-Japanese translation tests and Japanese-English translation tests. Counting of the spelling errors, length of the sentences and inclusion of the keywords are used for the computer scoring. The results are compared with expert judgment on the test answers obtained from 500 test takers. The responses with large difference between computer scoring and expert rating are also investigated by the additional raters. The nature and characteristics of test questions appropriate to computer-aided scoring are examined and usefulness of the proposed method is confirmed. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 33, p. 157-165, 発行日 1994-01-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.17 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |