WEKO3
アイテム
授業研究における批評の意義 : E. W. アイズナーの"教育批評"論をもとに
https://doi.org/10.15083/00029723
https://doi.org/10.15083/00029723c5dba99e-dbc7-4fa7-aa5c-026ab2441de5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 授業研究における批評の意義 : E. W. アイズナーの"教育批評"論をもとに | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029723 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Significances of Criticism in Research on Teaching : Based on E.W. Eisner's "Educational Criticism" | |||||
著者 |
伊藤, 安浩
× 伊藤, 安浩 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65145 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Ito, Yasuhiro | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since the beginning of this century, 'scientific approach' has virtually dominated research on teaching in the United States. E. W. Eisner has criticized 'scientific approach' in that the approach neglects quality of experience in teaching. Eisner has suggested 'artistic approach' that tries to provide 'scientific approach' with a complement or 'something more.' Eisner's uniqueness is found in his effort to bring artistic intelligences into scientific field of research on teaching. 'Artistic approach' embodies itself in educational criticism that is based on educational connoisseurship that appreciates quality of teaching. This paper examines significances of criticism in research on teaching based on Eisner's 'educational criticism.' | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 33, p. 201-209, 発行日 1994-01-31 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 375.1 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |