WEKO3
アイテム
インクブロットテストの Form Definiteness 評定の尺度化
https://doi.org/10.15083/00029757
https://doi.org/10.15083/000297571ed5b031-51e2-4f28-8558-8f34e18a3dd4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000126120.pdf (679.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | インクブロットテストの Form Definiteness 評定の尺度化 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029757 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Scaling Technique on Form Definiteness of the Inkblot Test | |||||
著者 |
松井, 仁
× 松井, 仁 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65241 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Matsui, Hitoshi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育情報科学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this research, a new scaling procedure was applied in order to measure personality traits (θ) on Form Definiteness of the Inkblot test. This procedure was based on the item response theory and the graded response model was applied. The criterion in terms of Form Definiteness in this research was reffered to the Holtzman Inkblot Technique. The scores of Form Definiteness were originally scored on a 3-point scale. 43 homogenious items were selected by the principal factor method and the item parameters were calculated by the heuristic method. And the estimates of θ were calculated by the maximum likelihood method. Then the checking model assumption and expected model features was discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 31, p. 173-182, 発行日 1992-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 140.7 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |