ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 28
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 28

「科学としての教育学」の成立可能性をめぐる問題 : K・マンハイムの<実践的理論>の構想をめぐって

https://doi.org/10.15083/00029806
https://doi.org/10.15083/00029806
a1f570fb-05f1-45d1-90cd-3966a11ba4d2
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126163.pdf KJ00000126163.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 「科学としての教育学」の成立可能性をめぐる問題 : K・マンハイムの<実践的理論>の構想をめぐって
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029806
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Some Thoughts on the Prospects of "Padagogik als Wissenschaft" : With the Suggestions of Karl Mannheim's Conception "Theorie der Praxis"
著者 児美川, 孝一郎

× 児美川, 孝一郎

WEKO 65399

児美川, 孝一郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65400
姓名 Komikawa, Koichiro
著者所属
著者所属 教育哲学・教育史研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In an article entitled "Ist Politik als Wissenschaft moglich?" (1929), Karl Mannheim insisted as follows : It is not until "Politik" orient itself as the forms of knowledge which are qualitatively different from those of modern natural sciences that it can be realized as "Wissenschaft". His argument, though it directly deals with "Politik", gives us fruitful implications on thinking about "Padagogik als Wissenschaft". In this paper, referring to the problems of "Wissenssoziologie", the background context of his argument, I attempted to consider the scientific character of "Padagogik" with the help of his conception "Theorie der Praxis". From his point of view, some signficant perspectives on the controversies over Science of Education can be acquired.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 28, p. 243-251, 発行日 1989-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.234
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.3
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:54:31.839050
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3