ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 27
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 27

習熟度別学級編成の社会学 : 社会的構成過程序説

https://doi.org/10.15083/00029826
https://doi.org/10.15083/00029826
866eaa1b-af47-457c-86a4-717856db6953
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000126190.pdf KJ00000126190.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 習熟度別学級編成の社会学 : 社会的構成過程序説
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029826
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Social Construction of Ability Grouping--A Sociological Consideration
著者 菊地, 栄治

× 菊地, 栄治

WEKO 65443

菊地, 栄治

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65444
姓名 KIKUCHI, Eiji
著者所属
著者所属 東京大学教育社会学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Ability grouping (Syujukudobetsu-gakkyuhensei) can be considered to be tracking as organizational structure. So we should explain the processes in which it is socially constructed. This paper presents a tentative framework, including both school context (esp. ability variance of student body) and some within-school processes (ie. teachers' culture and decision-making processes). Three kinds of surveys lead some findings as follows : (i) School context cannot explain the construction of ability grouping in significant way. (ii) Teachers' culture in a senior high school can promote/prevent the construction, although further elaboration is necessary. (iii) Banding (ability grouping with broader scope) tends to be preferred as the efficient means in many 'second-best' schools. (iv) And a headteache can play an important role in introducing ability grouping (esp. banding).
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 27, p. 239-248, 発行日 1988-02-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.1
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:54:00.543694
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3