WEKO3
アイテム
創造としての授業 : H. G. ガダマーの解釈学から見た斎藤喜博の授業論
https://doi.org/10.15083/00029836
https://doi.org/10.15083/00029836c25ac065-3a6a-4639-bcd3-f9ef60f0f51b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 創造としての授業 : H. G. ガダマーの解釈学から見た斎藤喜博の授業論 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029836 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Teaching and Learning as a Creation : The Investigation of Kihaku Saito's Ideas of Teaching and Learning from the Hermeneutical Viewpoints of H.G. Gadamer | |||||
著者 |
守屋, 淳
× 守屋, 淳 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65472 | |||||
姓名 | Moriya, Jun | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This article is an attempt (1) to investigate Kihaku Saito's ideas of teaching and learning, focusing upon his claim that teaching and learning should be creative, (2) to review H. G. Gadamer's theory of understanding, i. e. his philosophical hermeneutics, and (3) to interpret K. Saito's ideas from the Gadamer's hermeneutical viewpoints. The result suggests that Saito's ideas and Gadamer's theory are rooted on a very similar ground of thoughts. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 27, p. 353-362, 発行日 1988-02-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 377.15 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 375.1 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |