WEKO3
アイテム
配分機関としての中学校 : 進路指導の社会学的分析
https://doi.org/10.15083/00029868
https://doi.org/10.15083/000298685f4581f5-fdae-45f5-9b39-5acb2bc6e9a7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000688286.pdf (1.4 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 配分機関としての中学校 : 進路指導の社会学的分析 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029868 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Junior High School as an Allocating Agency : A Sociological Analysis of the Career Guidance | |||||
著者 |
志水, 宏吉
× 志水, 宏吉 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子 | 65578 | |||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
姓名 | Shimizu, Koukichi | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部教育社会学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this paper is to examine the roles played by the junior high school for the social differentiation of the students. We focus upon the career guidance of junior high schools. Observing the career guidances of two high schools, two problems would be explored. (1) Whether does the career guidance function as the round slice selection or not? (2) How is the discretion of the teachers made through the process of the career guidance? In conclusion, I will point out a paradox that the ideology of teachers as educationalists -We should develop fully the individualities of all students-maintains and reinforces the round slice selection. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 25, p. 213-225, 発行日 1986-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 370 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題 | 375.25 | |||||
主題Scheme | NDC | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |