WEKO3
アイテム
溶液の混合問題における誤答の起源とその生成プロセス
https://doi.org/10.15083/00029893
https://doi.org/10.15083/00029893138b8db0-6e2d-4183-adc3-8ee4db86dd27
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 溶液の混合問題における誤答の起源とその生成プロセス | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029893 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Error Generation in Juice-Mixing Problems | |||||
著者 |
鈴木, 宏昭
× 鈴木, 宏昭 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65662 | |||||
姓名 | Suzuki, Hiroaki | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学教育学部学校教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Three experiments were conducted to investigate the processes of the mathematical problem-solving using juice-mixing problem. The results indicate that the error patterns are not consistent among the problems that have the same mathematical structure, the conceptual bugs in the mixing schemata determine the availability of the values of variables in the problem and the informal knowledge of "thickness" obtained through everyday experiences interacts the subjects' strategy choice. Detailed protocol analysis revealed that the informal knowledge of "thickness" has critical roles to monitor the results and to generate the elaborated internal representations during the course of solving the problem. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 24, p. 287-296, 発行日 1985-02-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 141.51 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Faculty of Education, University of Tokyo |