ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

アメリカ進歩主義教育運動におけるコミュニティと学校 : 1910年代のゲーリースクールの研究

https://doi.org/10.15083/00029903
https://doi.org/10.15083/00029903
f4062eb2-a607-4227-a5ee-30de39841b34
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688226.pdf KJ00000688226.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル アメリカ進歩主義教育運動におけるコミュニティと学校 : 1910年代のゲーリースクールの研究
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029903
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The School and the Community in the Progressive Education Movement : A Study of the Gary Schools in the 1910s
著者 宮本, 健市郎

× 宮本, 健市郎

WEKO 65721

宮本, 健市郎

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65722
姓名 Miyamoto, Kenichiro
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育哲学・教育史研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this paper, I aim to illustrate the social functions of the progressive education movement, focusing on the Gary Schools. The analysis of the Gary Schools will prove that (1) the progressive education movement in the 1910s appeared to be making every effort to construct a community; (2) as a matter of fact, the movement created "social order" instead of "community." The Gary Schools at that time, which were praised highly by many educators including John Dewey, were among the most famous and influential progressive schools. Shortly after U.S. Steel set up a factory at the south shore of Lake Michigan, the place was named Gary and experienced a rapid growth of the population. The city became crowded and disordered by many newcomers, most of whom were immigrants from East and South Europe. Educators in Gary convinced the people that the schools were making every effort to construct a "community,"-to give the people autonomy, to form their attachment for the place, and to establish a personal relationship, by minimizing the social and racial conflicts in Gary. But the fact was that the educators sought for social order via the public schools, using the word "community" instead of "order." In consequence, the Gary Schools, as community centers, provided the people help and support at the expense of the autonomy of the people. The people in Gary believed that the schools were always on their side. In fact, they were under an illusion.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 275-285, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:20.451888
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3