ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

〈教育的な関係〉の特質について : アルチュセールとブルデューの批判的検討

https://doi.org/10.15083/00029904
https://doi.org/10.15083/00029904
6c2fd5ff-9a81-4fb0-b111-7fa06fd79322
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688227.pdf KJ00000688227.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 〈教育的な関係〉の特質について : アルチュセールとブルデューの批判的検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029904
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル On the Specificity of "Pedagogic Relationships" : A Critical Review of Althusser and Bourdieu
著者 秋永, 雄一

× 秋永, 雄一

WEKO 65723

秋永, 雄一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65724
姓名 Akinaga, Yuuichi
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育社会学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper is a preliminary attempt to conceptualize the specificity of "pedagogic relationships" by critically reviewing Althusser's "Ideologic et appareils ideologiques d'Etat" and La reproduction by Bourdieu & Passeron. After discussing the similarities and dissimilarities between the concepts "interpellation" (Althusser) and "violence symbolique" (Bourdieu), the "fetishism of symbols" is identified with the specific effect in "pedagogic relationships". One of the conclusions of this paper is that pedagogic phenomena cannot be reduced to other kinds of phenomenon and that, by its specific effect, what is occurring within pedagogic relationships leads to the everyday representations: "Education forms or inculcates something." This view is supposed to have a merit of escaping from doing such a sterile criticism as to merely juxtapose, to a certain "ability", other kind of "ability" which is itself the result of the fetishism of symbols.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 287-296, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 135.56
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 361.235
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 371.1
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:21.641745
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3