ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 23
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 23

確率概念の教授=学習 : 教材化に関する理論的考察

https://doi.org/10.15083/00029912
https://doi.org/10.15083/00029912
43d3071b-014a-4a06-a295-01f10840d4c9
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000688235.pdf KJ00000688235.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-23
タイトル
タイトル 確率概念の教授=学習 : 教材化に関する理論的考察
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029912
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teaching and Learning of Probabilistic Concepts : A Theoretical Study towards the Teaching Material Construction
著者 菅岡, 強司

× 菅岡, 強司

WEKO 65739

菅岡, 強司

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 65740
姓名 Sugaoka, Tsuyoshi
著者所属
著者所属 東京大学教育学部学校教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 By employing intuitive heuristics, people are prone to make erroneous intuitive judgments on uncertain events. This proneness reveals two kinds of serious gaps between logic and intuition: the first in application and the second in interpretation. The first one arises from the people's failure in the application of the rules of probability theory to the uncertain events, and the second one from the people's little confidence in the outcome of the application itself. Now, to stop the first gap, mainly two methods are proposed: (1) to incorporate those problems, which cannot be expected by the learners, into the teaching materials, and (2) to develop heuristics which are not only intuitively accessible to the learners but also mathematically correct in the light of probability theory. In order to fill the second gap, the use of appropriate probability experiments is suggested. Only when the naive fallible intuitions are thus overcome by the logic and adequately mathematized, this author asserts, probabilistic concepts for real-life judgments on uncertain events are mastered.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 23, p. 367-376, 発行日 1984-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.12
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 375.41
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:52:31.982697
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3