WEKO3
アイテム
健康教育学の「構造」に関する計量的研究
https://doi.org/10.15083/00029922
https://doi.org/10.15083/00029922d03f85b4-f611-418c-8b02-f659b429c60e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000687269.pdf (3.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-03-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 健康教育学の「構造」に関する計量的研究 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00029922 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Metrical Analysis of the "Structure" of Health Education | |||||
著者 |
柴若, 光昭
× 柴若, 光昭× 田辺, 信太郎× 黒羽, 弥生× 畑, 栄一× 家田, 重晴× 高橋, 浩之× 川畑, 徹朗× 高石, 昌弘 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65777 | |||||
姓名 | Shibawaka, Teruaki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65778 | |||||
姓名 | Tanabe, Shintaro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65779 | |||||
姓名 | Kuroha, Yayoi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65780 | |||||
姓名 | Hata, Eiichi | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65781 | |||||
姓名 | Ieda, Shigeharu | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65782 | |||||
姓名 | Takahashi, Hiroyuki | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65783 | |||||
姓名 | Kawabata, Tetsuro | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 65784 | |||||
姓名 | Takaishi, Masahiro | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学教育学部健康教育学研究室 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study the characteristics of the existing researches in the field of health education were examined and metrically analyzed as a step to find the "structure" of this field. Master theses of three universities were chosen for the analysis, and they were evaluated from the seven viewpoints (e.g., relation to health, relation to education, etc.). Cluster analysis was applied to the data of the evaluation from these viewpoints in order to obtain a grouping of the researches. Furthermore, a "map" of the researches was drawn by utilizing principal component analysis. The results of the two methods which resembled each other suggested that the researches in this field could be classified into eight to ten groups. Finally, a "structure" of health education was presented, and methodological issues of this study were discussed. | |||||
書誌情報 |
東京大学教育学部紀要 巻 22, p. 93-128, 発行日 1983-03-15 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04957849 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00162021 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 371.16 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 374.97 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学教育学部 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Faculty of Education, University of Tokyo |