ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部紀要
  4. 19
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学教育学部紀要
  3. 19

保健教育の目標論 : 科学的保健認識と自主的実践能力の検討

https://doi.org/10.15083/00029991
https://doi.org/10.15083/00029991
95d1af2f-bfc0-408b-80bf-cd03bc4847e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000687255.pdf KJ00000687255.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-22
タイトル
タイトル 保健教育の目標論 : 科学的保健認識と自主的実践能力の検討
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00029991
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Comment on the Objective of Health Education : Study of "Scientific Health Recognition and Autonomous Practice Ability"
著者 沢山, 信一

× 沢山, 信一

WEKO 66006

沢山, 信一

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66007
姓名 Sawayama, Shinichi
著者所属
著者所属 東京大学教育学部健康教育学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this reserch is to re-examine historically the "scientific health recognition and autonomous practice ability", this subject being the fundamental aim of health education. The same objective was brought out by Manabu Ogura in 1958, and the organization of civil education has presented this report, pursuing its theory and practice. However, this objective has a tendency of becoming merely a slogan, and the definite image has not necessarily been established. Moreover, the relationship between "recognition" and "practice ability"has scarecely been referred to. Today, this point is finally about to be clarifyed by Takao Kazumi. And that is playing an important role in the theses on the objective for health education. Despite this, Kazumi himself, as well as the overall theory has not properly evaluated this in the history of health education. For this reason, themes of the theses on obective of health education have not been entirely clarifyed. This report has the aim of studying the theses by Ogura and Kazumi, and of define the conte mporary theme of health education.
書誌情報 東京大学教育学部紀要

巻 19, p. 237-247, 発行日 1980-02-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04957849
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162021
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 374.9
出版者
出版者 東京大学教育学部
出版者別名
The Faculty of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:50:59.358696
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3