ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 10
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 20 学校教育高度化専攻
  3. 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要
  4. 10

アメリカの市政改革と教育委員会制度改革(5) : 教育長と「政治的指導性」

https://doi.org/10.15083/00030170
https://doi.org/10.15083/00030170
90c20263-405b-49cc-8dce-cdf0a89a5c5b
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00001511832.pdf KJ00001511832.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2006-03-27
タイトル
タイトル アメリカの市政改革と教育委員会制度改革(5) : 教育長と「政治的指導性」
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030170
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The Reform of Municipality and School Board in America (5) : Superintendents and "Educational Statesmanship"
著者 藤本, 典裕

× 藤本, 典裕

WEKO 66481

藤本, 典裕

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 66482
姓名 Fujimoto, Norihiro
著者所属
著者所属 東京大学教育学部教育行政学研究室
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Early American superintendents were 'educational' experts, gave teachers and principals educational leadership and advice, and sometimes taught themselves. With population growth, educational affairs grew excessive, complex and technical. Superintendents were thus pressed to be technical administrators to deal with business, administrative and excutive affairs in addition to educational ones. But criticism of the business - executive concept of the superintendent was born. It criticized the concept from the point of 'social reform' through schools. It was emphasized that teachers and administrators (superintendents) had to have 'social' view point,and take their own parts in making educational policies. In this paper, I tried to clarify the new concept of educational administrators, i.e. "Educational Statesmanship". I examined some of the statements which intended to introduce the new concept; statesments of Counts, Kilpatrick, Kandel, Newlon, the Department of Superintendency of the N.E.A. and so on. Though they criticized 'business' concept and emphasized 'statesman' concept, they couldn't clarify the fact that superintendency by nature had the tendency toward the centralization of authorities for educational administration and the alienation of 'lay' interests from decision - making for educational policies.
書誌情報 東京大学教育学部教育行政学研究室紀要

巻 10, p. 43-56, 発行日 1990-07-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 02880253
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00162043
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 318.2
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 372.53
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 373.1
出版者
出版者 東京大学教育学部教育行政学研究室
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 15:46:57.654995
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3