ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 55
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 55

映画を用いた大学英語授業 : 語用論的な力の育成をめざして

https://doi.org/10.15083/00030972
https://doi.org/10.15083/00030972
3f50a056-dcfe-471b-98f8-77363213f258
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_55_35.pdf edu_55_35.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-15
タイトル
タイトル 映画を用いた大学英語授業 : 語用論的な力の育成をめざして
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030972
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル English Lessons in a University Using a Movie : For Developing Students’ Pragmatic Skills
著者 川﨑, 沙織

× 川﨑, 沙織

WEKO 68202

川﨑, 沙織

Search repository
柾木, 貴之

× 柾木, 貴之

WEKO 68203

柾木, 貴之

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68204
姓名 KAWASAKI, Saori
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68205
姓名 MASAKI, Takayuki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
著者所属
著者所属 東京大学大学院総合文化研究科
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study examines the effects of lessons utilizing an English movie as teaching material to improve students’ pragmatic knowledge of the English language in an English classroom in a university. Four experimental lessons were conducted to measure their pragmatic knowledge of English. These lessons were designed based on the pragmatic differences between Japanese and English, which were shown in the movie. Through analyzing students’ comments on worksheets and questionnaire surveys, we examined the effects of an English movie as teaching material for improving students’ pragmatic knowledge. The results showed that students learned that the concept of meaning has two different aspects, literal and contextual, and that understanding contextual meaning is necessary to understand the meaning of what is stated in a scene, as well as the quantitative and qualitative improvement of their pragmatic skills to a limited extent.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 55, p. 395-406, 発行日 2016-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:21:13.987269
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3