ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

日本の高校教育における垂直的・水平的多様化の展望 : 「普通教育と職業教育の相互接近」に着目して

https://doi.org/10.15083/00030988
https://doi.org/10.15083/00030988
64692d4f-796d-4287-8909-8c1a8a9f47e1
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_07.pdf edu_54_07.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル 日本の高校教育における垂直的・水平的多様化の展望 : 「普通教育と職業教育の相互接近」に着目して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00030988
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Reconsidering Vertical and Horizontal Diversification of High School Education in Japan: Focusing on Mutual Approach between Academic and Vocational Education
著者 小黒, 恵

× 小黒, 恵

WEKO 68243

小黒, 恵

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68244
姓名 Oguro, Megumi
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this research is to reconsider previous arguments on vertical and horizontal diversification in high school education in Japan and to orient research in this field in a direction that can address future needs.  High school education in Japan is experiencing a situation featuring a large amount of vertical diversification and insufficient horizontal diversification. Educational policies aspiring to enhance vocational education or unify academic and vocational education are emerging; however, these kinds of policies were already implemented in the postwar period and have not achieved much. To avoid repeating the same situation, reconsidering the past arguments on these matters is important.  This research focuses on both academic and vocational education, and reveals torsion between program and purpose in vocational education and general disciplines, as well as academic education and vocational disciplines. In this situation, sufficient empirical research considering the differences between fields in terms of horizontal and vertical diversification has not been done.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 63-71, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:19:41.171151
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3