ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

フィンランドの児童の思考に影響を及ぼす環境要因の検討 : フィンランドの教師の授業観の分析

https://doi.org/10.15083/00031023
https://doi.org/10.15083/00031023
818ecfda-e971-4144-9805-2f38a6964c90
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_42.pdf edu_54_42.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル フィンランドの児童の思考に影響を及ぼす環境要因の検討 : フィンランドの教師の授業観の分析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031023
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Environmental factors that affect Finnish children’s thinking : Analyses of Finnish teachers’ views of lessons
著者 藤村, 宣之

× 藤村, 宣之

WEKO 68341

藤村, 宣之

Search repository
鈴木, 豪

× 鈴木, 豪

WEKO 68342

鈴木, 豪

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68343
姓名 Fujimura, Nobuyuki
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68344
姓名 Suzuki, Go
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 What factors constrain Finnish children’s high level of mathematical and scientific literacy? This study examined Finnish teacher’s views of lessons by using “video interview methods”. Finnish elementary school teachers viewed the video of a Japanese 3rd grade mathematics lesson, answered the questionnaire about similarities and differences between Finnish and Japanese lesson, and discussed in a group of 2-3 members the characteristics of both countries’ mathematics lessons and their future directions. The results showed that the teachers seemed to have the impression of similarity between the lessons of two countries in regards to introducing daily materials in mathematics lessons and solving a problem in different ways. On the contrary, the Finnish teachers expressed that they deal with various types of problems in a single lesson, and that they introduce pair or group activities in a mathematics lesson more often than in Japanese one. Finnish teachers’ views of children as individuals as wells as their views of educational goals as utilization of acquired knowledge and skills in everyday situations and as development of peer relations are considered to affect their construction of mathematics lessons and types of children’s activities involved in the lessons.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 459-476, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:23.401687
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3