ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 54
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 54

教師の主体的なカリキュラム調節を支援する社会科カリキュラム開発原理 : 逆向き設計論に基づく米国改訂版NCSSカリキュラムスタンダードを事例として

https://doi.org/10.15083/00031024
https://doi.org/10.15083/00031024
16a0f120-53f7-4f7d-881c-9d5019c63b80
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_54_43.pdf edu_54_43.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル 教師の主体的なカリキュラム調節を支援する社会科カリキュラム開発原理 : 逆向き設計論に基づく米国改訂版NCSSカリキュラムスタンダードを事例として
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031024
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Principle of Curriculum Development Supporting Social Studies Teachers in their Gatekeeping : Focusing on the Revised NCSS Curriculum Standards Based on the Theory of the Backward Design in the U.S.
著者 堀田, 諭

× 堀田, 諭

WEKO 68345

堀田, 諭

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68346
姓名 Horita, Satoru
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper aims to clarify a principle of curriculum development supporting social studies teachers in their gatekeeping. Gatekeeping, Thornton (1991) pointed out, is that includes the decisions teachers make about curriculum and instruction, and the criteria they use to make those decisions. In this study, it is focused on the revised NCSS curriculum standards. One of some purposes is that the standards help all teachers developing their meaningful social studies curriculum. I illustrate the process of curriculum development based on the theory of backward design by Wiggins and Mctighe.This paper comes to two conclusions and one implication. First, we can develop the social studies curriculum premised content standards by using the NCSS standards based on the theory of backward design. Second, the revised NCSS standards have the function of supporting social studies teachers in their curriculum development by using the thematic strands. Third, therefore, the position and the function of the NCSS standards that help social studies teachers in their curriculum development and practice represent the role of social studies education.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 54, p. 478-489, 発行日 2015-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:20:24.491212
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3