ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 53
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 53

Emotion Regulation Questionnaireの再評価尺度(ERQ-R)を再考する

https://doi.org/10.15083/00031045
https://doi.org/10.15083/00031045
cf90cf83-674d-4d12-9e59-4d905d356b8b
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_53_12.pdf edu_53_12.pdf (802.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-06-26
タイトル
タイトル Emotion Regulation Questionnaireの再評価尺度(ERQ-R)を再考する
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031045
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Reconsidering the reappraisal scale of the Emotion Regulation Questionnaire
著者 榊原, 良太

× 榊原, 良太

WEKO 68402

榊原, 良太

Search repository
石井, 悠

× 石井, 悠

WEKO 68403

石井, 悠

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68404
姓名 Sakakibara, Ryota
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68405
姓名 Ishii, Yu
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Within the academic discipline of emotion regulation, Cognitive Reappraisal (CR) has received excessive attention as being the healthier, more adaptive regulation strategy compared to others. The reappraisal scale of the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ-R) has played a significant role in proving this fact, but to date, ERQ-R has received little criticism regarding its validity. The aim of the present paper is to identify several challenges to this influential questionnaire, and to outline the empirical research that raises these concerns. The paper first reviews the conceptual determinations of and the modern research on CR. On this basis, we will raise specific issues that should be considered, while referring to the latest findings. We will then conclude our discussion by considering possible improvements.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 53, p. 135-142, 発行日 2014-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:18:54.192181
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3