WEKO3
アイテム
Emotion Regulation Questionnaireの再評価尺度(ERQ-R)を再考する
https://doi.org/10.15083/00031045
https://doi.org/10.15083/00031045cf90cf83-674d-4d12-9e59-4d905d356b8b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_53_12.pdf (802.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-06-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Emotion Regulation Questionnaireの再評価尺度(ERQ-R)を再考する | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031045 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Reconsidering the reappraisal scale of the Emotion Regulation Questionnaire | |||||
著者 |
榊原, 良太
× 榊原, 良太× 石井, 悠 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68404 | |||||
姓名 | Sakakibara, Ryota | |||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68405 | |||||
姓名 | Ishii, Yu | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Within the academic discipline of emotion regulation, Cognitive Reappraisal (CR) has received excessive attention as being the healthier, more adaptive regulation strategy compared to others. The reappraisal scale of the Emotion Regulation Questionnaire (ERQ-R) has played a significant role in proving this fact, but to date, ERQ-R has received little criticism regarding its validity. The aim of the present paper is to identify several challenges to this influential questionnaire, and to outline the empirical research that raises these concerns. The paper first reviews the conceptual determinations of and the modern research on CR. On this basis, we will raise specific issues that should be considered, while referring to the latest findings. We will then conclude our discussion by considering possible improvements. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 53, p. 135-142, 発行日 2014-03-28 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |