WEKO3
アイテム
子どもの「囲い込み」を批判する理論 : 大田堯の諸概念を手がかりに
https://doi.org/10.15083/00031109
https://doi.org/10.15083/00031109df449ca2-bd42-4836-aca0-5d9d038e36e1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
edu_51_04.pdf (1.7 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの「囲い込み」を批判する理論 : 大田堯の諸概念を手がかりに | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031109 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Attempt on Pedagogical Theory against "Enclosure" of Children : Exploring the Ideas of Takashi Ota | |||||
著者 |
久保, 健太
× 久保, 健太 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68645 | |||||
姓名 | Kubo, Kenta | |||||
著者所属 | ||||||
値 | 東京大学大学院教育学研究科基礎教育学コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Takashi Ota discusses children's autonomy as an opportunity where the children are allowed to struggle with nature and learn to acquire things with which they adapts themselves. This paper explores Ota's argument and tries to revive his thoughts as an argument against recent problems of "Enclosure" of children. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 51, p. 41-52, 発行日 2012-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
値 | The Graduate School of Education, University of Tokyo |