ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 51
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 51

授業における教師の道徳的判断 : 事例研究のための理論的枠組み

https://doi.org/10.15083/00031133
https://doi.org/10.15083/00031133
34161188-6423-4f1e-ad70-618548831ca0
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_51_28.pdf edu_51_28.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-05
タイトル
タイトル 授業における教師の道徳的判断 : 事例研究のための理論的枠組み
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031133
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teachers'Moral Judgment in Teaching: A Theoretical Framework for Case Studies
著者 増田, 美奈

× 増田, 美奈

WEKO 68716

増田, 美奈

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68717
姓名 Masuda, Mina
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to present a theoretical framework for case studies about teachers'moral judgment in teaching. Through consideration of studies on teachers'moral perception, teachers'teaching style, and teachers'pedagogical judgment, the following three points were abstracted as important viewpoints to grasp teachers'moral judgment in teaching. The first one is to focus on teachers'teaching style which is consistently presented in various expressions in teaching. The second is to focus on both of judgment in a one-time-only situation and the teaching style as a formed habit. The third is to grasp characteristics of teachers'moral judgment in one phase of teaching in such three temporal contexts, as 1) judgment in the teaching, 2) judgment in the development of the class and children since April, and 3) judgment in teachers'teaching career. In conclusion, this paper suggests that in order to explore teachers'moral judgment in teaching, case studies should be conducted with the theoretical framework in this paper.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 51, p. 341-349, 発行日 2012-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:17:19.166724
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3