ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 50
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 50

教師による発達課題認識と生徒指導における専門性の検討 : 「気になる」生徒との相互作用の省察事例における距離感の概念を中心に

https://doi.org/10.15083/00031158
https://doi.org/10.15083/00031158
23f811f3-8867-408a-b308-5491d3e516d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_50_12.pdf edu_50_12.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-04-15
タイトル
タイトル 教師による発達課題認識と生徒指導における専門性の検討 : 「気になる」生徒との相互作用の省察事例における距離感の概念を中心に
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031158
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Teachers'Profession in Perception of Developmental Tasks and Student Guidance : An Analysis of Narrative Story by An Experienced Classroom Teacher about How She Perceives Psychological Distance and Needs through Interactions with A Student
著者 東城, 朋

× 東城, 朋

WEKO 68775

東城, 朋

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68776
姓名 Tojo, Tomo
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this case study, an interview with an experienced junior high school classroom teacher is analyzed, in terms of her reflection (the memories and the insight) of everyday teacher-student interactions. From the qualitative analysis of her stories about anticipation for one male student's manner of interaction, it is suggested that this experienced teacher recognizes and deals with the problematic situation students might psychologically experience, based on two concepts : (1) incoherent emergence of developmental processes, (2) different perceptions of psychological distance as representation of desire for autonomy. The results of this case analysis also imply that these two concepts interactively construct a process in which teachers develop tacit skills including knowledge of student guidance and teacher-student interactions, as promoting students'motivation for self-regulation and healthy psychological development.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 50, p. 127-138, 発行日 2011-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:16:27.258588
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3