WEKO3
アイテム
エーリッヒ・フロムにおけるアクティビティの概念 : 市民性教育への示唆
https://doi.org/10.15083/00031164
https://doi.org/10.15083/0003116482822f89-cc91-4e68-a143-7c1f01422cea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-04-15 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | エーリッヒ・フロムにおけるアクティビティの概念 : 市民性教育への示唆 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.15083/00031164 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The Concept of Activity as Discussed by Erich Fromm : Implications for Citizenship Education Considered | |||||
著者 |
萩森, 直子
× 萩森, 直子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 68792 | |||||
姓名 | Haginomori, Naoko | |||||
著者所属 | ||||||
著者所属 | 東京大学大学院教育学研究科教職開発コース | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Erich Fromm discusses activity as an important concept that has evolved in meaning over time - what used to point solely to actions of significance which are not alienated from the self (inner activity) in ancient times now points mainly to actions that are relatively insignificant and are alienated from the self (outward activity). This paper examines Fromm's argument in detail and proposes that the possibility of such a dual interpretation of the concept of activity may help to add depth to today's citizenship education efforts which tend to emphasize active citizenship as outward activity in both theory and practice. | |||||
書誌情報 |
東京大学大学院教育学研究科紀要 巻 50, p. 201-209, 発行日 2011-03-10 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13421050 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10516641 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東京大学大学院教育学研究科 | |||||
出版者別名 | ||||||
The Graduate School of Education, University of Tokyo |