ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 50
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 50

英語による自己表現学習に関する授業比較 : IRF構造に着目した教室談話分析

https://doi.org/10.15083/00031169
https://doi.org/10.15083/00031169
86e20a76-ae32-4613-ab21-8db7d68d2f50
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_50_23.pdf edu_50_23.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-04-15
タイトル
タイトル 英語による自己表現学習に関する授業比較 : IRF構造に着目した教室談話分析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031169
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル A Comparative Study on the Learning of Self-Expression in English Classrooms : A Classroom Discourse Analysis with a Focus on the IRF Sequence
著者 藤森, 千尋

× 藤森, 千尋

WEKO 68801

藤森, 千尋

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 68802
姓名 Fujimori, Chihiro
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育内容開発コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine how students express themselves in English by using target grammatical forms and what the kinds of feedback the teacher provides them with to improve their learning in accordance with classroom situations. We analyzed two contrastive classroom discourses of English learning at a senior high school with a focus on the IRF sequence, which stands for initiation by the teacher, response by students, and follow-up by the teacher, and using a questionnaire to be filled in by the students. We found from the results of the analyses that one class (Class A) had typical IRF exchanges and the other class (Class B) had a dyad exchange pattern, that is, student Initiation and teacher response, as well as the IRF sequence. We also observed that the students in Class A and Class B tended to express themselves in English in different ways and that the teacher adapted the meanings or forms of their English utterances according to the classroom situations.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 50, p. 253-263, 発行日 2011-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:16:39.696670
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3