ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

中日小学校教師の授業に対する相互イメージ : アメリカ・シンガポールとの対比を通して

https://doi.org/10.15083/00031228
https://doi.org/10.15083/00031228
458dc961-d79a-4a0b-84c4-970f05e24200
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_12.pdf edu_48_12.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル 中日小学校教師の授業に対する相互イメージ : アメリカ・シンガポールとの対比を通して
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031228
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル The mutual images about classes between Japanese and Chinese elementary school teachers: Throughout comparison with the cases of American and Singapore
著者 代, 玉

× 代, 玉

WEKO 122854

代, 玉

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122855
姓名 Dai, Yu
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科比較教育社会学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article is based on video interviews of elementary school teachers in Japan and China. The data used in this article is part of a larger project comparing teacher perceptions in four countries. For this study, the responses of the Japanese and Chinese teachers to model lessons focusing on the “ new” abilities (e.g., thinking skills) in four countries, Japan, China, and the United States and Singapore were used. The article shows how the preconceptions of whether the country in question is upheld as a model̶as in the cases of the United States and Singapore for both countries, and Japan for China̶reconstruction by teacher's discourse. The results of this study suggest a need to examine the complexities of teacher discourse and its diversity, not just the macro-level global and national discourse, but at the classroom level, if we are to understand how such reforms play out at the grass-roots level.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 135-145, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:01.643716
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3