ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 0 資料タイプ別
  2. 30 紀要・部局刊行物
  3. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  4. 48
  1. 119 教育学研究科・教育学部
  2. 東京大学大学院教育学研究科紀要
  3. 48

スピーキング学習における英語学習観尺度と性格・情緒尺度の開発

https://doi.org/10.15083/00031229
https://doi.org/10.15083/00031229
ff3397a6-e82b-4f28-a9fc-077b77ea8816
名前 / ファイル ライセンス アクション
edu_48_13.pdf edu_48_13.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2009-11-09
タイトル
タイトル スピーキング学習における英語学習観尺度と性格・情緒尺度の開発
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.15083/00031229
ID登録タイプ JaLC
その他のタイトル
その他のタイトル Development of a Beliefs about English Learning Scale and an Emotion-Personality Scale in English Speaking
著者 関谷, 弘毅

× 関谷, 弘毅

WEKO 122856

関谷, 弘毅

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 122857
姓名 SEKITANI, Koki
著者所属
著者所属 東京大学大学院教育学研究科教育心理学コース
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The present study was designed with the intent to develop a Beliefs about English Learning Scale and an Emotion-Personality Scale in English Speaking that can measure learners'characteristics more precisely in a context of foreign language acquisition. Based on the studies about beliefs and personality, 24 items were invented for the Beliefs about English Learning Scale, and 10 items for the Emotion-Personality Scale. 360 Japanese junior high school students were asked to participate in the study and to respond to those items. A factor analysis showed that in the Beliefs about English Learning Scale consisted of four sub-categories: namely, 1. perfectionism in English learning, 2. weight on grammar, 3. sense of inferiority in speaking, and 4. orientation to intercultural communication. As for the Emotion-Personality Scale, a factor analysis indicated two subcategories: namely 1. activeness for speaking, and 2. carefulness. The analyses also showed sufficient reliability for both scales. The findings were discussed in terms of implications for developments of new pedagogies of English speaking and suggestions for improvements for further studies.
書誌情報 東京大学大学院教育学研究科紀要

巻 48, p. 147-154, 発行日 2009-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13421050
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10516641
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
出版者
出版者 東京大学大学院教育学研究科
出版者別名
The Graduate School of Education, University of Tokyo
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 12:15:02.946508
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3